Tuesday, January 18, 2011

Het vervolg van het weekend...

Hihihihi, kijk Joakim een pose striken :p




Zo, ik lig alweer in bed. Mijn eigen bed! Het is hier echt zalig op het appartement. Maar meer daarover dadelijk.
Eerst nog over het weekend vertellen natuurlijk ;)

Wel, vrijdag kreeg ik dus het goede nieuws op het werk dat ik meer zou verdienen. No problemo, zei mijn portemonnee, hahaha. En we mochten daar bovenop nog eens vroeger naar huis ook. Om 14u30 kwam het busje ons weer oppikken om ons naar het hotel te brengen.
We hebben dan beslist om die avond naar Glasgow te gaan. We hebben de trein van 18u38 genomen en een klein uur later waren we al in Glasgow. Natuurlijk had ik me een beetje opgemaakt en had ik mijn rokje en mijn hoge hakken aan.
Eerst zijn we wat gaan drinken in een soort kroegje, (zie foto)



en aangezien we daar niks konden krijgen om te eten zijn we maar naar daar tegenover gegaan om te eten. Ik heb geen flauw idee hoe die plek heette, maar het was daar geweldig goed. Het eten superlekker, het interieur heel elegant, allemaal jonge mensen die er kwamen eten. Enfin, het liet me een mini-klein beetje denken aan het Nieuwscafé in Sint-Truiden, maar dan veel groter.
Oh! En ze hadden daar ook een lekkere cocktail: vanilla/strawberry cosmo! … Zoals Joakim het zei: “I just tasted a little drop of heaven.”



Na het eten gingen we naar het hotel (dat Tom geregeld had) om in te checken. Een prachtig hotel met vriendelijk personeel. Fraser Suites, denk ik dat het was. Als ik eerlijk ben heb ik niet zo erg op de naam gelet. Ik weet wel dat het in Albion Street was.

Anyway, na het hotel gingen we naar een bar waar we hebben gezeten tot sluitingstijd (1u 's nachts). Ik had er een cocktail 'Death in the Afternoon' die overheerlijk was. Er zat onder andere Red Bull in, en vodka, en tequila... De cocktail daarna was niet zo lekker: 'El Vampiro'. Dat was er een met tomatensap en chili, dus best wel pittig. Een beetje zoals Bloody Mary. Ik liet 'm heel de tafel rondgaan en iedereen trok een vies gezicht, hahah, zo grappig :p
En toen ging de bar dus sluiten. Nouja... waar moesten we dan heen???



We zijn dan maar wat gaan rondlopen. We zagen op een bepaald ogenblik verschillende mensen buiten staan, bij een gebouw dat leek op een club. Dus wij daarheen.
Bleek het een gay bar te zijn. En ja hoor, we zijn daar binnen gegaan! Wat had je gedacht? :p
Man, het was echt een marginaal kot, en de mensen daar nog schraler dan marginaal. Maaaaaarrrr, de drankjes waren er goedkoop en de muziek was plezant.
Angelica trakteerde me op een Jack&coke en we trokken de dansvloer op waar we ons helemaal gegeven hebben, hahaha. Ja het was echt super. Ik heb mij nog niet vaak zo geamuseerd. Angelica en ik lagen constant in een deuk van het lachen. Zeker toen er een jongen met 1 arm tegen ons op kwam schuren, hahaha (daar scheelde iets mee in de kop).
Joakim had binnen de 10 minuten al een jongen opgescharreld. We zagen hen samen dansen en friemelen, en achteraf kwam hij zijn vriendje ook voorstellen: Andre uit Slovakije. Andre's kameraad, Connor, was ook heel leuk. En toen de club om 3u 's nachts sloot, werden we door Connor uitgenodigd om op zijn appartement verder te feesten.
Oscar, Angelica, Joakim en ik zijn dan met Andre en Connor meegegaan. En die Connor, jonge, wat een sympathieke kerel zeg! Hij was zelfs nog geen 19, zat op unief, had een bijbaantje als barkeeper en was werkelijk super vriendelijk. Echt ook zo'n Schotse jongen, met een heerlijk accent, en een heel leuke manier van praten (en dan bedoel ik niet dat accent, maar gewoon zijn manier van doen).

Op zijn kleine studio hebben we dan met z'n allen muziek geluisterd en wat gedronken. Rond 6u 's ochtends zaten we daar nog! Maarrrr, we zijn toen toch opgestaan, en vertrokken, aangezien we voor de hotelkamer hadden betaald... * oeps *
Connor heeft ons naar Albion Street gebracht, wat heel erg dichtbij bleek te zijn, en we hebben telefoonnummers uitgewisseld.
En om 6u20 lagen we in bed. Oscar, Angelica en ik hebben een kamer gedeeld. Joakim is bij Andre gebleven, he he he...

De volgende ochtend moesten we er al om 10u30 uit aangezien we moesten uitchecken om 11u. We zijn dan even naar een wijk verderop geweest (beetje louche buurt), waar we ontbeten hebben, en waar we naar een soort rommelmarkt zijn geweest.

Om 16u hadden we de treinrit van Glasgow naar Greenock er ook alweer opzitten, en zijn Angelica, Floor en ik van het station naar het hotel gewandeld. De jongens waren er niet bij want die hadden de trein gemist :p

Diezelfde avond hebben we niet veel meer gedaan. Eens op mijn hotelkamer terug ben ik in bed gekropen en heb ik geslapen tot ongeveer 19u. Ik ben daarna naar beneden gegaan, heb iets klein gegeten, samen met Angelica, en toen hebben we met z'n allen op Oscar's kamer naar een film gekeken op de laptop: Inception.

De zondag dan moesten we om 11u uitchecken, en toen hebben Floor en ik van 11u tot 13u30 zitten babbelen (en ik een beetje typen voor m'n blogje, hehehe) en lezen.
Om 14u waren we dan bij het appartement en ook de huisbaas was juist daar aangekomen. We hebben direct onze zware koffers naar boven gebracht en samen met Dougie, de huisbaas, hebben we wat overlopen hier in huis. Zo had hij de wc-bril nog gefixt bijvoorbeeld.

Het was hier wel nog niet gekuist, daar had hij geen tijd meer voor gehad, omdat we zo snel ingetrokken waren. Hij had gedacht dat we nog een week langer op hotel gingen blijven, maar die ballon ging dus niet op.
Nee, Floor en ik hadden zo iets van: 'Nou, kunnen we het beter maar meteen doen, dan is het achter de rug'.
Zo op hotel zitten is wel leuk, maar je wilt natuurlijk toch zo snel mogelijk je eigen plekje, he.

Floor en ik zijn dan ook meteen boodschappen gaan doen! Donsdekens en kussens moesten we gelukkig niet meer kopen, daar had Dougie al voor gezorgd, yay. Maar eten moesten we wel uiteraard.
Op zondag zijn de winkels hier niet allemaal open, en zeker niet laat, dus we moesten ons best wel haasten. We hebben ons hart opgehaald in Marks&Spencer, en daarna in onze plaatselijke Spar. Die was namelijk langer open, dus daar zijn we laatst geweest.

En daarna was het kuisen geblazen he! Toen we gedaan hadden met eten ben ik met de keuken begonnen, Floor met de badkamer. Het is nu eigenlijk nog niet helemaal af, but still...

Vandaag hebben Floor en ik ook beslist dat we het appartement gaan schilderen. De keuken en de woonkamer hebben zeer dringend een fris laagje nodig. Gelukkig komen onze goestingen overeen. In de keuken gaan we op 1 muur groen nemen, in de living nemen we roze.
In het weekend beginnen we eraan, en mijn handen kriebelen echt om eraan te kunnen beginnen! Als het af is zal ik foto's posten van het resultaat, hehehehe....

Nu ga ik slapen, dusseuh, slaapgoed!

-XxX-

3 comments:

  1. Cocktails, whoohoooo! Sinds London '10 heb ik ook de smaak te pakken (Mojito, Sex on the Beach, yummie!)

    Zo te horen (en te zien op de pics) heb je een geweldig eerste weekend Schotland gehad! Volgens mij voel je je daar al helemaal thuis of wat?!

    Liefs Nathalie

    ReplyDelete
  2. Lieve An, ik zie dat jij the time of your live hebt daar in Schotland. Laat nog maar veel blogs onze richting uitkomen zodat wij je goed kunnen volgen. Je collega's lijken mij wel fijne mensen. Vele groetjes, ook van Inge.
    Tante Ria.

    ReplyDelete
  3. Hey miepie!
    Ik ben zo blij dat je het goed maakt in Schotland! Zoals tante ria zegt : "the time of your life" muaha!! Ik verheug mij zo hard om u te komen bezoeken!!! whoop whoop!!
    dikke kussies me lof joeee xxx

    ReplyDelete